فرهنگ و هنر 31 شهریور 1394 - 9 سال پیش زمان تقریبی مطالعه: 1 دقیقه
کپی شد!
0

آیین پایانی جشنواره ملی فیلم و عکس «دریای دوستی؛ کاسپین» با معرفی برگزیدگان در رشت به کار خود پایان داد.

به گزارش آفتاب شمال ، آیین پایانی جشنواره ملی فیلم و عکس «دریای دوستی؛ کاسپین» عصر یکشنبه 29 شهریور با حضور جمعی از مدیران فرهنگی کشور و استان و جامعه هنری گیلان در مجتمع فرهنگی هنری خاتم الانبیا (صلی الله علیه و آله وسلم) رشت برگزار شد.

سخنرانی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان، دبیرکل کمیسیون ملی یونسکو در ایران، مدیرعامل موسسه رسانه های تصویری و شهردار رشت، رونمایی از تمبر یادبود جشنواره، اجرای زنده قطعه سمفونی «آوای کاسپین» به مدیریت مسعود دلجویی، اجرای تئاتر پرفورمنس با موضوع صلح و دریا و پرواز بادکنک ها به مناسبت روز جهانی صلح از بخش های این مراسم بود.

همچنین قرائت پیام خانم ایرینا بوکووا مدیرکل یونسکو بمناسبت روز جهانی صلح در سال 2015 میلادی، تقدیر از برگزیدگان بخش فیلم نامه جشنواره با قرائت بیانیه هیأت داوران توسط اسماعیل براری و افتتاح نمایشگاه عکس تور ساحلی جشنواره از دیگر بخش های این برنامه بود.

دومین جشنواره فیلم و عکس «دریای دوستی؛ کاسپین» با همکاری کمیسیون ملی یونسکو در ایران، انجمن سینمای جوان گیلان، شهرداری رشت و با حمایت آژانس عکس ایران و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان برگزار شد.

نخستین جشنواره ملی فیلم و عکس دریای دوستی کاسپین، سال گذشته به صورت غیر رقابتی و منطقه ای بین سه استان ساحلی شمال کشور (گیلان، مازندران و گلستان) برگزار شد.

اما جشنواره امسال به صورت ملی و با شرکت آثاری از هنرمندان استان های ساحلی کشور شامل بوشهر، هرمزگان، خوزستان، مازندران، گلستان و گیلان برگزار شد که در فیلم های ارسالی در بخش خارج از مسابقه حضور یافتند و در بخش عکس از میان 2500 عکس ارسالی 40 عکس برای حضور در نمایشگاه انتخاب شد.

همچنین در بخش فیلم نامه، برگزیدگان جشنواره توسط هیأت داوران متشکل از اسماعیل براری، الهه گل محمدی و آمنه دهقان به شرح ذیل معرفی شد:

انیمیشن: رتبه اول به فیلم نامه «مرد و ماهی» پویان صادقی از رشت اختصاص یافت و «دنیای من زیر آب است» حسام سامری زاده مقدم از مشهد و «بطری» کمال حجت انصاری از آستانه اشرفیه به ترتیب دوم و سوم شدند.

مستند: فیلم نامه «پل را بجنبان» امین حق ره از بندرانزلی، «اسیر تنگ های بلورین» محسن باقری از شهرکرد و «گردشگری دریای کاسپین» نواب محمودی از لاهیجان رتبه های اول تا سوم این جشنواره را کسب کردند.

داستانی: در این بخش نیز «وقت گل نی» سید مرتضی سبزقبا از دزفول اول شد و رتبه های بعدی به «دریا همان دریا بود» ماریا شعبانی مهر از بابل و «تا دریا» سوسن دلخواه از ساری رسید.

همچنین انجمن سینمای جوان گیلان از انجمن سینمای جوان اردبیل و مریم صبوری نگارنده فیلم نامه های «دریا» و «به همین سادگی» تقدیر نمود.

معصومی، دبیر منطقه 2 سینمای جوان کشور شد

گفتنی است در این مراسم، نادر معصومی نیک قلب مدیر انجمن سینمای جوان گیلان حکم مسئولیت جدیدی را از سوی فرید فرخنده کیش مدیرعامل انجمن سینمای جوان کشور دریافت کرد.

وی طی این حکم به عنوان دبیر منطقه 2 انجمن سینمای جوان کشور شامل استان های گیلان، مازندران و گلستان منصوب شد.

نویسنده
خبرنگار آفتاب شمال
مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی فحش و افترا به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • موارد درگیری با کاربران در پاسخ به نظرات دیگر کاربران پذیرفته نمی‌شود.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *