اقتصادی 29 آذر 1394 - 9 سال پیش زمان تقریبی مطالعه: 1 دقیقه
کپی شد!
0

قرارداد سرمایه گذاری ۳۷۷۰ میلیارد تومانی در حوزه بندری

به گزارش پایگاه آفتاب شمال ، مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی دیشب در مراسم گرامیداشت روز حمل و نقل و تقدیر از فعالان حوزه دریایی و بندری کشور و امضای این قرارداد اظهار داشت : پارسال هم 2400 میلیارد تومان قرارداد سرمایه گذاری با بخش خصوصی در حوزه بندری منعقد شده است.

وی گفت : به دلیل ضرورت توسعه عملیات دریایی کشور در چارچوب سیاست‌های کلی نظام و  برنامه ششم ؛ توسعه سواحل به عنوان سیاست کلی در جنوب کشور از خلیج فارس تا دریای عمان در دستور کار است.

وی از تأسیس و راه‌اندازی دبیرستان دریایی کشور در بندرعباس قدردانی کرد و گفت: این کار به منظور ارتقای فرهنگ دریایی کشور و کاربردی کردن آموزش متوسطه در کشور انجام گرفته است.

مدیر عامل سازمان بنادر و دریانوردی افزود: همه دستگاه‌های کشور باید برای اجرای سیاست ‌های کلی اهداف نظام و تحقق برنامه ششم در توسعه دریامحور همکاری کنند و حضور بخش خصوصی هم ضروری است.

سعیدنژاد ادامه داد : آمادگی داریم سرمایه‌گذاری بخش خصوصی نزد بانک‌ها را تضمین کنیم.

وی اظهار داشت : در پیش‌نویس لایحه برنامه ششم پیش‌‌بینی شده است بنادر کوچک واگذار شود و باید مدیریت یکپارچه داشته باشیم.

مدیر عامل سازمان بنادر و دریانوردی افزود: صندوق توسعه ملی هم از طرح های توسعه سواحل مکران و چابهار حمایت می کند.

ضرورت ایجاد شبکه اقتصادی در بنادر

وزیر راه و شهرسازی بر ضرورت ایجاد شبکه اقتصادی بین‌المللی در حوزه بنادر تاکید کرد.

عباس آخوندی در مراسم گرامیداشت روز حمل‌ و نقل و انعقاد قرارداد سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در طرح های بندری گفت : 16 خط کشتیرانی خارجی در بنادر ایران حضور دارد و صنعت دریایی پدیده ای جهانی است که به مرزها محدود نمی‌شود.

وی با بیان اینکه ایران ، قدرتی دریایی در حوزه نظامی، دریانوردی و بندری است، گفت: موقعیت ژئوپلیتیک مناسبی در منطقه داریم و باید از این ظرفیت استفاده شود.

آخوندی با تأکید براینکه در نظام آموزشی و مدیریت ملی باید در اقتصاد تجدیدنظر کنیم، گفت: هنوز به عنوان قدرت دریایی به مسئولیت خود عمل نکرده‌ایم.

وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: باید با ارائه مشوق در مسیرهای ترانزیتی خود بارهای راهگذرهای رفیق را جذب کنیم و تسهیلات عبور و مرور  و روان‌سازی ترانزیت کالا را افزایش دهیم.

وی اظهار داشت : اصلی‌ترین مسئولیت ما در منطقه کاهش هزینه عبور از مسیرهای ترانزیتی ایران است و همه فعالیت ها باید رقابتی شود.

آخوندی تأکید کرد: ایران باید همچنان شاهراه ترانزیتی شمال – جنوب و شرق – غرب باشد و به مفهوم مسئولیت قدرت توجه کنیم.

وی گفت : بخش خصوصی قدرتمند در دولت‌های قدرتمند بوجود می‌آید و دولت قدرتمند دولتی است که بتواند سیاست‌گذاری‌ها را تنفیذ کند.

وزیر راه و شهرسازی اظهار داشت : عمده‌ترین مأموریت قدرت، خلق بخش خصوصی قوی است و وقتی قدرتمندیم که ببینیم در حوزه دریا شرکت‌های مختلف آن طرف میز با ما مذاکره می‌کنند.

آخوندی گفت : اگر می‌خواهیم قدرت دریایی ایجاد کنیم باید بخش خصوصی قوی روی کار‌ آید.

وزیر راه و شهرسازی ضمن انتقاد از کاهش جمعیت کشورهای ساحلی گفت: چرا 40 درصد مردم بندرعباس حاشیه‌نشین هستند و مرکز جمعیت در شهرهای ساحلی جنوب 4.8 نفر در کیلومتر مربع است؟

وی با تأکید براینکه بنیان‌های برنامه‌ریزی دریایی باید عوض شود، افزود: باید شبکه اقتصادی در سطح بین‌المللی بندری ایجاد کنیم ، بندر اقیانوسی چابهار را توسعه دهیم ضمن آنکه به توسعه بنادر خلیج فارس مانند جاسک بپردازیم.

وزیر راه و شهرسازی گفت: شبکه اقتصادی بندری باید بتواند کالا را در سطح جهان جابجا کند.   خبرگزاری صدا و سیما

نویسنده
خبرنگار آفتاب شمال
مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی فحش و افترا به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • موارد درگیری با کاربران در پاسخ به نظرات دیگر کاربران پذیرفته نمی‌شود.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *