اقتصادی 12 اسفند 1394 - 8 سال پیش زمان تقریبی مطالعه: 1 دقیقه
کپی شد!
0

خداحافظی چشم بادامی ها از بازار خودروی ایران؛ رویا یا واقعیت؟

به گزارش آفتاب شمال : سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه احتمال حذف چینی ها از بازار خودروی ایران وجو دارد، گفت:پس از لغو تحریم ها که خودروسازان برتر دنیا برای سرمایه گذاری مشترک در ایران تلاش می کنند،خودروهای چینی با این کیفیت توان رقابت و فعالیت در کشور را ندارند.

رمضانعلی سبحانی فربا بیان اینکه خودروهای چینی در زمان تحریم‌های بین‌المللی علیه ایران، بر بازار خودروی ایران مسلط شدند،گفت:اکنون و پس از لغو تحریم ها که خودروسازان برتر دنیا برای سرمایه گذاری مشترک در  ایران تلاش می کنند،خودروهای چینی با این کیفیت توان رقابت و فعالیت در کشور را ندارند.

نماینده مردم سبزوار، جوین و جغتای در مجلس شورای اسلامی، افزود: خودروهای وارداتی بی کیفیت چینی متاسفانه بدلیل عدم خدمات پس از فروش، نبود لوازم یدکی و هزینه خدمات بالا مشکلات عدیده ای را در چرخه صنعت کشور ایجاد کرده است.

رمضانعلی سبحانی فر

 خودروهای بی کیفیت همچون ویروسی به جان بازار خورو افتاده است

وی با بیان اینکه احتمال حذف چینی ها از بازار خودروی ایران وجود دارد، ادامه داد: با توجه به تعرفه‌های تعیین شده برای واردات خودرو، چینی‌ها باید به سرعت در زمینه توسعه داخلی‌سازی و کیفی سازی  محصولاتشان در ایران عمل کنند، در غیر این صورت  از بازار خودروی ایران حذف خواهند شد.

 سبحانی فر یادآور شد:این خودروهای بی کیفیت و نامطلوب همچون ویروسی به جان بازار خورو افتاده است، که با توجه به ضرورت کاهش واردات و تاکید و تکیه بیشتر به تولید ملی و داخلی باید از سهم آنها در بازار داخلی کاست.

 
بازار خودروی کشور را نباید به صورت انحصاری در اختیار یک خودروساز خارجی قرار داد

وی با اشاره به اینکه تجربه خوبی در مجموعه قطعه سازی کشور وجود دارد،افزود:قطعه سازان داخلی به نوعی باور تولیدی رسیده اند و با پشتوانه کنونی باید به صورت مشترک با خودروسازان مطرح دنیا فعالیت کنند تا به مقصود اصلی که اقتصاد مقاومتی است دست پیدا کنیم.

سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه نباید بازار خودروی کشور را به صورت انحصاری در اختیار یک خودروساز خارجی قرار داد، تصریح کرد:با ورود بخش خصوصی و رقابتی کردن بازار، شرکت های خارجی که کیفیت های مختلفی برای ارائه خدمات دارند، وارد بازار خودروی کشور می شوند./

نویسنده
خبرنگار آفتاب شمال
مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی فحش و افترا به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • موارد درگیری با کاربران در پاسخ به نظرات دیگر کاربران پذیرفته نمی‌شود.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *