اقتصادی 18 خرداد 1395 - 8 سال پیش زمان تقریبی مطالعه: 1 دقیقه
کپی شد!
0

سخنگوی دولت پرداخت 16 هزار میلیارد تومان تسهیلات به واحدهای تولیدی

به گزارش آفتاب شمال  به نقل از خبرگزاری صدا و سیما ؛ محمد باقر نوبخت در نشست خبری خود افزود: امسال دولت برای راه اندازی واحدهای نیمه تعطیل و ایجاد اشتغال 16 هزار میلیارد تومان تسهیلات در چارچوب برنامه های اقتصاد مقاومتی و 7500 واحد تولیدی نیمه تعطیل در استانهای مختلف پرداخت خواهد کرد.

وی ادامه داد: از ابتدای سال 95 اعلام کردیم که سیاست دولت فعال کردن این واحدهای تولیدی نیمه تعطیل است و ما هر روز گزارش این واحده ها را درسطح استانها بررسی می کنیم امیدروایم در نیمه اول امسال بخش قابل توجهی از این تسهیلات را که بعنوان سرمایه در گردش هستند ،‌پرداخت و عملیاتی کنیم .

نوبخت با اشاره به اینکه یکی از شاخصه های نشان دهنده رونق در کشور رشد اقتصادی است گفت: دولت با برنامه های کوتاه مدتی که برای خروج از رکود داشته توانسته این شاخص رشد اقتصای را از منفی 6/8 درصد به مثبت یک برساند که این اقدام بسیار مثبتی است که صورت گرفته است.

*افزایش سرمایه‌گذاری خارجی و رونق بازار مسکن؛ خبرهای خوش سخنگوی دولت

سخنگوی دولت از آغاز عملیات اجرایی دومین سرمایه‌گذاری خارجی در جنوب کشور و همچنین رونق نسبی در بازار مسکن خبر داد.

محمدباقر نوبخت در نشست خبری امروز خود با اصحاب رسانه در ساختمان کوثر نهاد ریاست جمهوری، با ارائه گزارشی از عملکرد دولت گفت: اگر در این خصوص اطلاع رسانی شود ملت ایران نیز از وقوع این اتفاقات در کشور خوشحال می شود.

وی اولین خبر خوش خود را در خصوص سرمایه گذاری مستقیم خارجی ذکر کرد و افزود: در نشست خبری هفته گذشته گزارشی مبنی بر سرمایه گذاری مستقیم خارجی بالغ بر 3 میلیارد و 418 میلیون دلار برای 41 طرح داده شد که این سرمایه گذاری بعد از برجام یعنی پس از تاریخ 27 دی 1394 بود.

سخنگوی دولت با بیان اینکه قرارداد نهایی دومین سرمایه گذاری خارجی چهارشنبه گذشته امضا شد تصریح کرد: عملیات اجرایی این سرمایه گذاری آغاز شده است.

وی در تشریح این قرارداد خارجی گفت: این سرمایه گذاری برای احداث 5000 مگاوات انرژی الکتریکی است که با یک سرمایه گذاری در حد 4/2 میلیارد دلار انجام می شود و سرمایه گذار خارجی آن را در رسانه های بین المللی اعلام کرده بود.

وی افزود: این نیروگاه‌ها در جنوب اهواز، دهلران، زاهدان، ساوه، سوفیان و بناب با سرمایه گذاری خارجی احداث می شود.

سخنگوی دولت تاکید کرد: دولت ایران برای منابع مالی این سرمایه گذاری هیچ گونه تعهد و تضمینی ندارد و این سرمایه گذاری مشابه روش‌های سرمایه گذاری خارجی است.

وی ادامه داد: در سال های گذشته در اقتصاد ایران سرمایه گذاری مستقیم خارجی بسیار محدود صورت گرفته است لذا در این فاصله، این سرمایه گذاری های خارجی حتماً آثار مثبتی در اقتصاد ایران خواهد داشت که مشاهده می کنید.

نوبخت رونق نسبی در بازار مسکن را خبر خوش بعدی دولت برای مردم خواند و تصریح کرد: طی دو ماهه فروردین و اردیبهشت امسال برای واحدهای مسکونی آپارتمانی، چه از جهت تعداد معاملات و همچنین از نظر ارزش این معاملات رشد حاصل شده است .

وی گفت: در فروردین امسال تعداد معاملات واحدهای مسکونی آپارتمانی 19 درصد رشد یافت و در ارزش این معاملات نیز 33/4 درصد رشد حاصل شد.

نوبخت خاطر نشان کرد: در اردیبهشت 1395 نیز تعداد معاملات واحدهای مسکونی آپارتمانی 0.7 و ارزش این معاملات نیز 5/1+ درصد رشد دارد.

وی با بیان اینکه در دو ماهه نخست سال 95 ارزش معاملات واحدهای آپارتمانی مسکونی در معاملات مسکن 12 درصد رشد نشان می دهد تصریح کرد: این رشد امیدبخش است چرا که بخش مسکن بخشی پیشران است همانطور که رکود بازار مسکن نیز تاثیر خود را در سایر بخش‌های اقتصادی گذاشته بود.

سخنگوی دولت آمارهای ارائه شده را نکته های امیدبخش برای تحلیلگران حوزه اقتصادی دانست و گفت: البته شروط لازم را می توانیم برای رونق بخشی به بازار مسکن بدانیم اما شروط کافی همچنان استمرار این وضعیت است که در دو ماهه گذشته مطلوب بوده است و ما از این فرصت استفاده کردیم. ( صدا و سیما )

نویسنده
خبرنگار آفتاب شمال
مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی فحش و افترا به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • موارد درگیری با کاربران در پاسخ به نظرات دیگر کاربران پذیرفته نمی‌شود.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *