فرهنگ و هنر 22 خرداد 1395 - 8 سال پیش زمان تقریبی مطالعه: 1 دقیقه
کپی شد!
0

زمان و مکان مراسم تشییع و خاکسپاری حبیب محبیان مشخص شد

به گزارش آفتاب شمال ، داریوش قانع رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان رامسر در این باره توضیح داد: طبق برنامه ریزی های انجام گرفته پیکر مرحوم حبیب محبیان روز شنبه ۲۲ خرداد ماه ساعت ۱۵ از منزل این هنرمند در روستای نیاسته از توابع کتالم واقع در شهرستان رامسر به سمت امامزاده محمد(ع) تشییع و در همین محل به خاک سپرده خواهد شد.

پیش از این حجت جمشید پور مدیر برنامه های مرحوم حبیب محبیان اعلام کرده بود که خانواده وی در تلاشند که مراسم تشییع پیکر این هنرمند از تالار وحدت تهران به سمت قطعه هنرمندان بهشت زهرا انجام پذیرد.

همچنین خانه موسیقی نیز در نامه ای به وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی خواستار برگزاری مراسم تشییع از تالار وحدت شده بود.

حبیب در چهارم مهر 1331 در شمیران تهران به ‌دنیا آمد. در خانوادهٔ او، برادرانش نیز به موسیقی علاقه داشتند اما تنها خود حبیب به موسیقی حرفه‌ای روی آورد. به ‌رغم تمایل سایر برادرانش به ویولن، علاقهٔ وی از ابتدا به گیتار بود. وی با پذیرفته شدن در آزمون صداوسیما، زیر نظر مرتضی حنانه به فراگیری اصول و تدابیر آهنگسازی روی آورد.

او بعدها توانست به ‌عنوان خواننده در تلویزیون استخدام شود و اولین آلبومش یعنی «مرد تنهای شب» را که در سال 1356 منتشر کرد.

مادر حبیب بر اثر حمله قلبی و همسرش به دلیل حساسیت به آمپول پنیسیلین هر دو در یک سال از دنیا رفتند؛ حوادثی که به گفته فرزند حبیب، باعث شدند تا این خواننده به خواندن آهنگ‌های غمگین گرایش پیدا کند و در میان فارسی زبانان نیز با این آهنگ‌های غمگین شهرت یابد.

حبیب آهنگ‌های «مادر» و «خرس کوکی» را به‌یاد مادرش، «شهلای من» و «خواب سرخ بوسه‌ها» را به‌یاد همسرش و «نگاهم» را به‌یاد هر دوی آنها خواند.

در سال ۱۳۹۳ کتاب «مرد تنهای شب» به قلم حبیب انتشار یافت و در نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران همان سال ارائه شد. این کتاب برگزیده‌ای از آثار و ترانه‌های حبیب در همه سال‌های فعالیت‌اش را تشکیل داده است.(جام جم نوا)

نویسنده
خبرنگار آفتاب شمال
مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی فحش و افترا به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • موارد درگیری با کاربران در پاسخ به نظرات دیگر کاربران پذیرفته نمی‌شود.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *