اقتصادی 10 تیر 1395 - 8 سال پیش زمان تقریبی مطالعه: 1 دقیقه
کپی شد!
0

محمدحسین اصغریان: براساس برنامه های حمایتی دولت، فعالیت های موثری در حمایت از تولید و رونق بخش صنعت در استان در حال اجرا است

به گزارش آفتاب شمال : معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار گیلان عصر امروز در حاشیه بازدید از واحدهای صنعتی مستقر در شهرک صنعتی لوشان، گفت: براساس برنامه های حمایتی دولت، فعالیت های موثری در حمایت از تولید و رونق بخش صنعت در استان در حال اجرا است.
بخش بزرگی از مشکلات صنعت، در قالب کارگروه رفع موانع تولید در حال پیگیری و برطرف شدن است
محمدحسین اصغریان با اشاره به برگزاری مستمر جلسات کارگروه رفع موانع تولید تصریح کرد: هر ماه به طور میانگین دو جلسه تخصصی کارگروه رفع موانع تولید در استان تشکیل می شود و استاندار محترم گیلان نیز بر روند فعالیت آن نظارت کامل دارد.
وی از اجرایی شدن 41درصد از مصوبات کارگروه رفع موانع تولید در استان خبر داد و تصریح کرد: با توجه به وجود شرایط دشوار اقتصادی حل شدن این میزان از مشکلات واحدهای تولیدی و صنعتی نشانگر تلاش مستمر مسئولان برای رفع مشکلات و تنگناهای تولید و صنعت است.
اصغریان با اشاره به برنامه ریزی های ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی انجام شده در  بخش حمایت از تولید گفت: پرداخت تسهیلات بدون در نظر گرفتن بدهکاری معوق نزد بانک ها و یا چک های برگشتی، امهال یک ساله برای بازپرداخت بدهی های کمتر از ده میلیارد ریال، ارائه تسهیلات برای تکمیل طرح های صنعتی ایجادی باپیشرفت فیزیکی بیش از 60 درصد  از جمله تمهیدات دولت برای حمایت از تولید است.
وی با اشاره به سهم 4 هزار و 700 میلیارد ریالی استان گیلان برای پرداخت تسهیلات به واحدهای صنعتی متقاضی، تصریح کرد: همت دولت در این راستا بر 3 بخش مختلف استوار است.
اصغریان ارائه تسهیلات به طرح های صنعتی ایجادی با پیشرفت فیزیکی بیش از 60 درصد و نیز ارائه تسهیلات به واحدهای صنعتی که علاوه بر افزایش اشتغال، سهم تولید خود را افزایش دهند را از اولویت های مهم در این زمینه عنوان کرد.  
وی گروه سوم برای برخورداری از تسهیلات بانکی را مربوط به طرح های ایجادی تکمیل شده عنوان کرد و افزود: در صورت نیاز به دریافت تسهیلات، به این واحدها تسهیلات سرمایه در گردش پرداخت می شود. وی خاطر نشان کرد: در بخش تسهیلات ارزی، ریالی و یوزانس برنامه های خوبی در کارگروه رفع موانع تولید در حال پیگیری و انجام است.
وی ابراز امیدواری کرد با عمل به دستورالعمل های اجرایی دولت، بخش عمده ای از مشکلات صنایع استان حل و فصل  شود.
گفتنی است در جریان بازدید از شهرک صنعتی لوشان نماینده  شهرستان رودبار در مجلس شورای اسلامی، رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان گیلان،  مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی استان و جمعی از مسئولین شهرستانیحضور داشتند.

نویسنده
خبرنگار آفتاب شمال
مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی فحش و افترا به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • موارد درگیری با کاربران در پاسخ به نظرات دیگر کاربران پذیرفته نمی‌شود.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *