اقتصادی 20 دی 1395 - 7 سال پیش زمان تقریبی مطالعه: 1 دقیقه
کپی شد!
0

مدیرعامل گاز گیلان: اجراي موفقيت آميز پروژه ایجاد پایگاه داده مکانی در شهر حویق تالش

 

به گزارش آفتاب شمال : جمشید ظهیری مدیرعامل شرکت گاز استان گیلان از اجراي موفقيت آميز پروژه ایجاد پایگاه داده مکانی در شهر حویق تالش خبر داد.

مهندس ظهیری گفت: شرکت گاز استان گیلان با درک ضرورت تجمیع مدارک و نقشه ها و اطلاعات توصیفی مرتبط با تاسیسات خود و با هدف ایجاد سهولت در دسترسی و گزارش گیری از داده های مکان محور موجود در سازمان به ویژه جهت تصمیم گیری و واکنش های بموقع در مواقع بحرانی از ابتدای سال 95 شروع به امکان سنجی جهت تعیین لایه های مورد نیاز سازمان نموده است.

مدیرعامل شرکت گاز استان اظهار داشت: در اين راستا اين شرکت استاندارد SDI مربوطه را تهیه و ارتباطات و توپولوژی داده ها نسبت به یکدیگر را در بستر نرم افزار GIS تدوین نمود و تمام لایه های اطلاعاتی موجود تکمیل و به مختصات متناظر بعنوان پایلوت در شهر حویق شهرستان تالش متصل گردید .

وی بیان نمود: همزمان با اجرای این پروژه کلیه فرآیندهای اصلی سازمان مورد بازنگری قرار گرفت و مستندات تکمیل اطلاعات و فرم های مربوطه متناسب با الزامات سیستم GIS اصلاح گردید. همچنين سامانه اطلاعات مکانی شرکت گاز گیلان قابلیت دسترسی همزمان به بانک های اطلاعاتی متفاوتی اعم از تعمیرات ، کنترل پروژه، مشترکین و … را فراهم نموده است.

از دیگر کاربردهای این پروژه می توان به ردیابی آنلاین خودروها (AVL)، مسیر یابی، اتصال به سیستم کنتورخوانی آنلاین، سامانه امداد، مسیریابی خطوط گازرسانی جدید ، صدور مجوزهای حفاری ، تعیین حرایم و …. اشاره نمود که توسعه تعدادی از این موارد در دستور کار شرکت گاز قرار دارد.

 

نویسنده
خبرنگار آفتاب شمال
مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی فحش و افترا به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • موارد درگیری با کاربران در پاسخ به نظرات دیگر کاربران پذیرفته نمی‌شود.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *