اقتصادی 18 تیر 1396 - 7 سال پیش زمان تقریبی مطالعه: 1 دقیقه
کپی شد!
0

افتتاح واحد صنعتی چوبکاران عصر نوین با حضور معاون اول رییس جمهور در استان گیلان

 

به گزارش آفتاب شمال  ، در جریان سفر جناب آقای اسحاق جهانگیری معاون اول محترم رییس جمهور و جناب آقای محمدباقر نوبخت – معاون محترم رییس جمهور و رییس سازمان برنامه و بودجه کشور به استان گیلان واحد صنعتی چوبکاران عصر نوین افتتاح شد .

اسحاق جهانگیری معاون اول رییس جمهور طی بازدید از شهرک صنعتی شماره ۱ منطقه آزاد بندر انزلی در خصوص اهمیت صنایع کوچک بیان داشت : در جامع ما متاسفانه صنایع کوچک شاهراهی پنهان است که با آشکار کردن آن می توانیم دغدغه اشتغال و کار آفرینی را در جامعه بر طرف سازیم .

وی در ادامه افزود :حمایت از صنایع کوچک می تواند باعث رونق اقتصادی جامعه شده و چرخ اقتصادی مملکت را بیش از پیش به حرکت درآورد .

جهانگیری در خصوص اهمیت سرمایه گذاری بر مبنای شرایط اقلیمی در استانهای کشور پرداخت و بیان داشت : سهولت در سرمایه گذاری یک شرط است اما نه به شکلی که ، هر کالایی با هر مقیاس تولیدی در هر نقطه ای از استانهای کشور بدون در نظر گرفتن توجیه اقتصادی تولید شود ، چرا که طرح مسئله مذکور نیازمند فرهنگ سازی و تعامل با تشکل ها ، انجمن ها و همفکری با صاحبنظران برای اجرای صحیح و اصولی آن می باشد .

معاون اول رییس جمهور در خصوص جذب سرمایه گذاران خارجی گفت : شناسایی و جذب سرمایه گذاران در جهت رونق بخشی به صنعت کشور یک اصل است ، که در این میان نمی بایست از حضور سرمایه گذاران خارجی نیز غافل شد چرا که تعامل با آنان می تواند باعث آشنایی صنعتگران ما با تکنولوژی روز دنیا و معرفی کالاهای داخلی به بازارهای جهانی و در نهایت می توانیم شاهد رشد صنعت کشور باشیم .

احمد علی شهیدی مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی استان گیلان ضمن تشکر از حضور جناب آقای اسحاق جهانگیری معاون اول محترم رییس جمهور و جناب آقای محمدباقر نوبخت – معاون محترم رییس جمهور و رییس سازمان برنامه و بودجه کشور در بازدید از شهرک صنعتی شماره 1 منطقه آزاد بندر انزلی بیان داشت : صنایع کوچک یعنی جذب سرمایه گذار داخلی و خارجی ، یعنی توسعه و گسترش بازار داخلی و خارجی ، یعنی صادرات محصولات داخلی ، حمایت از محصول ایرانی ، حمایت از صنعتگر داخلی و همه اینها به واسته صنایع کوچک می تواند تحقق یابد .

وی در پایان در خصوص شناسایی و جذب سرمایه گذاران واقعی بیان داشت : جذب سرمایه گذار بسیار مهم و حائز اهمیت می باشد اما نه هر سرمایه گذاری ، بلکه کسی که دلسوز و از جنس و بدنه صنعت باشد به عبارتی یک سرمایه گذار واقعی باشد و تمام توان خود را برای احیای صنعت استان به کار گیرد .

لازم به ذکر میباشد ، واحد صنعتی چوبکاران عصر نوین تولید کننده انواع پارکت و لمینت در شهرک صنعتی شماره ۱ منطقه آزاد بندر انزلی میباشد ، که عملیات احداث آن از اواخر سال ۱۳۹۴ در زمینی به مساحت ۸۰۰۰ متر مربع آغاز شده، با سرمایه گذاری ۱۴۶ میلیارد ریالی بخش خصوصی و با ایجاد اشتغال 250 نفری ، مراحل ساخت و تجهیز خطوط تولید خود را به پایان رسانده است. در این و احد صنعتی ، تولید چوب پلاست از ضایعات محصولات کشاورزی، تولید روکشهای مقاوم با فرمت HPL از کاغذهای ضایعاتی، تولید انواع دیوار پوش، پروفیلهای پی وی سی و سایر محصولات سلولزی مرتبط با صنعت ساختمان انجام و به کشورهای منطقه صادر می شود.

 

نویسنده
خبرنگار آفتاب شمال
مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی فحش و افترا به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • موارد درگیری با کاربران در پاسخ به نظرات دیگر کاربران پذیرفته نمی‌شود.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *