اقتصادی 12 خرداد 1397 - 6 سال پیش زمان تقریبی مطالعه: 1 دقیقه
کپی شد!
0

رئیس جهاد کشاورزی گیلان: پایان نشاء برنج در شالیزارهای گیلان/برداشت مرداد ماه آغاز می شود

 

 رئیس جهاد کشاورزی گیلان با اشاره به پایان نشاء برنج در شالیزارهای استان، گفت: برداشت برنج از اراضی شالیزاری گیلان نیز از اوایل مرداد ماه آغاز می شود

به گزارش آفتاب شمال ، علیرضا شعبان نژاد پیش از ظهر شنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به پایان نشاء برنج در شالیزارهای استان گیلان، اظهار کرد: نشاء در شالیزارهای گیلان از اواخر فروردین ماه سال جاری آغاز شده بود که امروز پایان یافت.

وی با بیان اینکه استان گیلان دارای ۲۳۸ هزار هکتار اراضی شالیزاری است، افزود: در سال جاری از این میزان ۱۱۵ هزار هکتار به صورت ماشینی و ۱۲۳ هزار هکتار نیز به صورت سنتی نشاء شده است.

رئیس جهاد کشاورزی گیلان در ادامه به شروع وجین در شالیزارهای استان نیز اشاره کرد و گفت: تاکنون ۱۰۷ هزار هکتار از اراضی شالیزاری گیلان نیز وجین شده اند.

وی همچنین با اشاره به اینکه اجرای طرح مبارزه بیولوژیک با آفات در شالیزارهای گیلان، خاطرنشان کرد: در سال جاری این طرح در ۲۰ هزار هکتار از اراضی شالیزاری گیلان برای مبارزه با آفت کرم ساقه خوار برنج انجام می شود.

شعبان نژاد با بیان اینکه این طرح حداقل در سه نوبت و با استفاده از کارت زنبور تریکو گراما در سطح شالیزارهای گیلان اجرایی می شود، تصریح کرد: پیش بینی شده در سال زراعی جاری بین ۵ تا ۶ میلیون تریکو کارت در بین شالیکاران توزیع شود.

وی در ادامه یادآورشد: پیش بینی شده در سال زراعی جاری شالیکاران گیلانی حدود ۷۵۰ هزار تُن برنج سفید تولید کنند که ۴۰ درصد برنج تولیدی کشور است.

به گفته شعبان نژاد شالیکاران گیلانی بیش از همه، رقم های بومی هاشمی، صدری، علی کاظمی، طارم، دم سیاه و حسن سرائی در شالیزارهای خود کشت می کنند.

رئیس جهاد کشاورزی گیلان ادامه داد: برداشت برنج از اراضی شالیزاری گیلان اوایل مرداد آغاز می شود.( خبرگزاری مهر )

 

نویسنده
خبرنگار آفتاب شمال
مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی فحش و افترا به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • موارد درگیری با کاربران در پاسخ به نظرات دیگر کاربران پذیرفته نمی‌شود.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *