اقتصادی 20 مرداد 1399 - 4 سال پیش زمان تقریبی مطالعه: 1 دقیقه
کپی شد!
0

به اتهام گرانفروشی جریمه ۱۲ میلیارد تومانی شرکت‌های لبنی

سخنگوی سازمان تعزیرات حکومتی از جریمه حدود ۱۲ میلیارد تومانی شرکت‌های لبنی به اتهام گرانفروشی از پایان پارسال تاکنون خبر داد.

به گزارش آفتاب شمال به نقل از  خبرگزاری صدا و سیما؛ سیدیاسر رایگانی از جریمه حدود ۱۲ میلیارد تومانی شرکت‌های لبنی به اتهام گرانفروشی از پایان سال گذشته تاکنون خبر داد و گفت: حدود ۴ میلیارد تومان از این جریمه‌ها وصول شده است.
بیشتر بخوانید؛
کشف حدود ۴۰۰۰ خودرو احتکار شده
انتقاد از اختلاف حدود ۶۰ درصدی قیمت کالا‌های بسته بندی با فله‌ای
سخنگوی سازمان تعزیرات حکومتی در نشست خبری درباره تخلفات کارخانجات لبنی افزود: شرکت شان دشت با نشان پاژن، ۳ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان، شرکت لبن دشت با نشان چوپان، ۲ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان و شرکت مادی با نشان می‌ماست، یک میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان جریمه شدند که با وجود مهلت‌های سازمان تعزیرات، اما این جریمه‌ها را پرداخت نکردند که در نهایت مسدودالحساب شدند و در ادامه اگر جرایم را پرداخت نکنند خط تولید آن‌ها متوقف می‌شود.

وی گفت: شرکت پگاه نیز ۲ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان و نشان سحر یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان جریمه شدند که این جریمه وصول شده است.

سخنگوی سازمان تعزیرات حکومتی افزود: هم اکنون دو پرونده هم در شعبه چهلم شهر تهران در حال رسیدگی است که درباره یکی از این پرونده‌ها تاکنون ۱۵ بار نامه نگاری با سازمان حمایت حقوق مصرف کنندگان کرده ایم که میزان تخلف را برای ما به طور کارشناسی اعلام کنند که تاکنون سازمان حمایت میزان تخلف را اعلام نکرده است و پرونده دیگری هم در این شعبه در حال رسیدگی است که آخرین دفاعیات متهمان نیز دریافت شده است.
آقای رایگانی گفت: در اداره کل تعزیرات شهرستان‌های تهران هم ۳ پرونده تخلف کارخانجات لبنی در حال بررسی است که محکومیت یکی از این شرکت‌ها ۷ میلیارد تومان است که هر وقت حکم آن قطعی شد نام شرکت را اعلام می‌کنیم و پرونده دیگری در دست رسیدگی است که ارزش تخلف آن ۱۰ میلیارد تومان است و یک پرونده دیگر هم هنوز کار کارشناسی نشده است.

در خصوص قیمت محصولات لبنی، ما قیمت گذار نیستیم
سخنگوی سازمان تعزیرات حکومتی گفت: در بحث قیمت محصولات لبنی توپ را به زمین هم نباید بیندازند، ما کاشف و قیمت گذار نیستیم.
آقای سیدیاسر رایگانی در ادامه نشست خبری در پاسخ به سوالی مبنی بر این که چرا تعزیرات با افزایش قیمت چندین باره محصولات لبنی در شش ماه گذشته هیچ برخوردی نمی‌کند؟ افزود: امروز آقای کلانی معاون وزیر صنعت در گفتگوی تلفنی با خبر رادیو سراسری مطالبی مطرح کرد و تعزیرات را نهادی نظارتی خواند در حالی که ما مرجع رسیدگی کننده هستیم، اما تا سازمان حمایت گزارش تخلفی به ما اعلام نکند حق ورود و رسیدگی نداریم.
وی گفت: اخیراً اداره کل حقوقی قوه قضايیه هم رسماً اعلام کرد که سازمان تعزیرات سازمان ناظر نیست و فقط رسیدگی کننده است و اگر هم در گشت‌های مشترک حکمی صادر می‌کنیم به واسطه این است که مراجع نظارتی حاضر در گشت اعلام تخلف می‌کنند و تعزیرات صدور حکم می‌کند.
سخنگوی سازمان تعزیرات حکومتی افزود: در بحث لبنیات قیمت ۱۰ قلم محصول لبنی ۲۲ درصد افزایش نرخ داشته و مشکل ما در خصوص محصولات لبنی است که مشمول قیمت گذاری نمی‌شود و به هر قیمتی که می‌خواهند می‌فروشند.
آقای رایگانی با اشاره به این که از ابتدای سال تاکنون یک محصول لبنی ۹۰ درصد افزایش قیمت داشته است، گفت: این که برخی از اقلام محصولات لبنی مشمول قیمت گذاری نمی‌شود به این معناست که باید عرضه و تقاضا قیمت آن را تعیین کند نه این که مثلاً یک محصول لبنی در سه روز متوالی ۳ تا ۶ هزار تومان افزایش قیمت داشته باشد.

وی افزود: در این خصوص بهتر است توپ را به زمین هم نیندازند و این کار مشکلی از مصرف کننده و مردم حل نمی‌کند؛ قطعاً باید سازمان حمایت تخلفات را به ما گزارش کند.

نویسنده
خبرنگار آفتاب شمال
مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی فحش و افترا به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • موارد درگیری با کاربران در پاسخ به نظرات دیگر کاربران پذیرفته نمی‌شود.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *