اجتماعی 25 مهر 1402 - 6 ماه پیش زمان تقریبی مطالعه: 1 دقیقه
کپی شد!
0

نفتکش غول پیکر آریانا صادر شد

رئیس کل دادگستری هرمزگان گفت: متهمان که اقدام به قاچاق سازمان یافته گازوئیل از سواحل هرمزگان به یکی از کشور‌های خارجی می‌کردند ، به ۱ تا ۵ سال حبس و پرداخت بیش ۴ هزار میلیارد تومان جزای نقدی محکوم شده اند.

به گزارش آفتاب شمال به نقل از  خبرگزاری صداوسیما، آقای قهرمانی از صدور حکم محکومیت برای متهمان پرونده قاچاق سازمان یافته سوخت موسوم به آریانا خبر داد.
رئیس کل دادگستری هرمزگان گفت: محکومان این پرونده به ۱ تا ۵ سال حبس و پرداخت بیش ۴ هزار میلیارد تومان جزای نقدی محکوم شده اند و بیش از ۱۱ میلیون لیتر گازوئیل نیز مصادره شده است. آقای قهرمانی افزود: این افراد با سوختگیری‌های غیراستاندارد در دریا موجب آلودگی گسترده زیست محیطی و ایجاد مخاطره برای آبزیان و موجودات زنده شده‌اند که تخلفات آن‌ها از این نظر نیز در دست بررسی است.
۳۰ مهر سال گذشته، سه فروند کشتی خارجی به اتهام قاچاق سازمان یافته سوخت در آب‌های خلیج فارس، توقیف شدند. یکی از شناور‌های توقیفی با نام نفتکش آریانا، به عنوان کشتی مادر، سوخت‌های قاچاق را تحویل می‌گرفته است. دو کشتی دیگر نیز سوخت را از لنج‌های ایرانی و قایق‌ها دریافت و به نفتکش آریانا منتقل می‌کردند. در جریان توقیف این شناور‌ها ۴۰ نفر از سرنشینان آن‌ها اعم از ناخدا‌ها و ملوانان و اشخاصی که به عنوان سرشبکه اقدام به قاچاق سازمان یافته گازوئیل از سواحل هرمزگان به یکی از کشور‌های خارجی می‌کردند نیز دستگیر شدند.

 

نویسنده
خبرنگار آفتاب شمال
مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی فحش و افترا به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • موارد درگیری با کاربران در پاسخ به نظرات دیگر کاربران پذیرفته نمی‌شود.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *