اجتماعی 09 اسفند 1402 - 2 ماه پیش زمان تقریبی مطالعه: 1 دقیقه
کپی شد!
0

مدیر مرکز راهبری شبکه گاز کشور تصریح کرد؛ هشدار مصرف گاز با تداوم بارش‌ها و سرما در کشور

مدیر مرکز راهبری گاز کشور، میزان مصرف گاز در بخش خانگی- تجاری را در آستانه ورود به مرز هشدار عنوان کرد و از مردم خواست همانند همیشه، با همراهی و همدلی با یکدیگر، شرکت ملی گاز ایران را در این زمینه یاری رسانند.

به گزارش آفتاب شمال، سعید عقلی، مدیر مرکز راهبری شبکه گاز کشور (مرکز دیسپچینگ) با اعلام این خبر، اظهار داشت: حجم مصرف گاز در بخش خانگی و تجاری در ۲۴ ساعت گذشته، به ۶۶۵ میلیون مترمکعب رسید و رکورد مصرف امسال تا این لحظه در اسفندماه ثبت شد.

وی ادامه داد: ثبت رکورد مصرف گازطبیعی در اسفندماه بی‌سابقه است و پیش‌بینی می‌کنیم در روزهای آینده با توجه به تداوم سرما، حجم مصرف روزانه گاز به 700 میلیون مترمکعب هم برسد.

عقلی تصریح کرد: اکنون شبکه گاز بعضی شهرها در استان‌های گلستان، مازندران، گیلان، خراسان رضوی، شمالی و جنوبی شرایط مطلوبی ندارند؛ پس از همه هموطنان درخواست داریم تا با مدیریت مصرف گاز، ما را در رساندن این انرژی پاک به تمامی مردم عزیز کشورمان کمک کنند.

به گفته وی، بیشترین مصرف گاز به ترتیب متعلق به استان‌های تهران، اصفهان و خراسان رضوی است.

مدیر مرکز راهبری گاز کشور در پایان، با تأکید بر این‌که تداوم بارش‌ها و سرما در کشور، صرفه‌جویی در مصرف گاز توسط هموطنان را به‌عنوان نخستین گام برای بهره‌مندی همه مشترکین از نعمت گاز در این ایام، ضروری می‌سازد، گفت: از آن‌جا که مصارف بخش خانگی، تجاری و صنایع غیرعمده بیشترین میزان گاز تحویلی به شبکه توزیع گاز کشور را به خود اختصاص داده، از تمامی هموطنان عزیز می‌خواهیم تا با مدیریت مصرف انرژی، از طریق خاموش کردن یک بخاری، کم کردن درجه پکیج‌ها، رعایت دمای مناسب محیط، جلوگیری از هدررفت انرژی به‌ویژه در بخش‌های خانگی و تجاری و پویش هر خانه یک اتاق گرم، ما را در حفظ جریان پایدار گاز در تمامی بخش‌ها، به‌ویژه در نقاط انتهایی شبکه یاری رسانند.

 

نویسنده
خبرنگار آفتاب شمال
مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی فحش و افترا به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • موارد درگیری با کاربران در پاسخ به نظرات دیگر کاربران پذیرفته نمی‌شود.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *