اجتماعی 23 اسفند 1402 - 2 ماه پیش زمان تقریبی مطالعه: 1 دقیقه
کپی شد!
0

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان: صف حضور خیران در گیلان قابل‌تقدیر بوده و هدف خیران ارتقای نظام سلامت است

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان از صف حضور خیران در گیلان تقدیر کرد و گفت: هدف خیران، ارتقای نظام سلامت است.

به گزارش آفتاب شمال :  دکتر محمدتقی آشوبی- رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان عصر امروز در کارگاه آموزشی «راهکارهای ارتقای مشارکت سمن‌ها و مؤسسات خیریه در نظام سلامت» در سالن اجلاس حوزه ریاست با اشاره به ۲۲ اسفند و روز شهدا، اظهار کرد: استان گیلان در دوران کرونا به‌ویژه در اسفندماه سال ۱۳۹۸ حدود ۴۰ شهید و جان‌باخته در دفاع از سلامت مردم، تقدیم کرد.

وی با اشاره به برخی از اقدامات دانشگاه علوم پزشکی گیلان، افزود: علیرغم همه تلاش‌ها و توسعه بخش‌های زیرساختی طی سال‌های اخیر، همچنان عقب‌ماندگی‌ها در استان گیلان مشهود و نیاز به تلاش بیشتر است.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان یکی از بحران‌های استان گیلان را جمعیت دانست و گفت: در کنار سیاست‌گذاری‌ها، حمایت‌های بیمه‌ای و درمانی از زوج‌های نابارور، باید خیران و نیکوکاران نظام سلامت در مقوله فرزندآوری مشارکت کنند.
دکتر آشوبی با اشاره به فرسودگی بخشی از تجهیزات پزشکی در استان گیلان، افزود: در کنار تکالیف ذاتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان پیرامون اخذ و راه‌اندازی دستگاه‌های پیشرفته و تجهیزات پزشکی، خیران نیز در این حوزه ورود کرده‌اند.
وی از صف حضور خیران در گیلان تقدیر و تحسین کرد و گفت: مشارکت خیران در نظام سلامت استان گیلان با توکل خدا و به‌واسطه تقویت اعتماد و افزایش امید و انگیزه ایجاد شده در نظام سلامت بوده است.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان، وقف املاک استاد پیروز به‌نظام سلامت گیلان را موجب خیر کثیر دانست و خاطرنشان کرد: طی یک سال اخیر، موجی از خیران و نیکوکاران در نظام سلامت گیلان شکل‌گرفته که خانم صدیقه نوروز تفرشی، حاجیه‌خانم گل‌رخ زمانی، حاج‌آقا یحیی‌زاده سنگری و یا احداث بخش پیوند اعضا در مرکز آموزش درمانی رازی رشت از جمله آن‌ها هستند.
دکتر آشوبی با بیان اینکه هدف همه خیران سلامت ارتقای نظام سلامت است، گفت: دانشگاه علوم پزشکی گیلان به‌عنوان متولی تأمین، حفظ و ارتقای سلامت استان اقدامات خیران و نیکوکاران سلامت را که بدون شک در راستای ارتقای سلامت هست را تقدیر و تحسین می‌کند.
گفتنی است در این نشست تعدادی از مدیران و نمایندگان مؤسسات خیریه سلامت‌محور، گزارشی از اقدامات، برنامه‌ها، موانع و راهکارهای ارائه خدمات مطلوب‌تر به جامعه هدف خود ارائه کردند.
در پایان این نشست از تلاش‌های عام‌المنفعه و سلامت‌محور مدیران و نمایندگان مؤسسات خیریه با اهدای لوح، تقدیر شد.

نویسنده
خبرنگار آفتاب شمال
مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی فحش و افترا به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • موارد درگیری با کاربران در پاسخ به نظرات دیگر کاربران پذیرفته نمی‌شود.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *