اقتصادی 18 شهریور 1394 - 9 سال پیش زمان تقریبی مطالعه: 1 دقیقه
کپی شد!
0

بیگی ئیلانلو مطرح کرد : لازمه استفاده از تسهیلات صندوق بین المللی پول، تقویت دیپلماسی اقتصادی است

نایب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس با تاکید بر لزوم تقویت دیپلماسی اقتصادی در کشور گفت: در دوران پساتحریم باید دیپلماسی اقتصادی کشور به نحویی تقویت شود که تاثیرات تقویت این نوع دیپلماسی در رونق بخش تولید و اقتصاد کشور ملموس شود.


به گزارش آفتاب شمال :روح الله بیگی ئیلانلو عضو کمیسیون اقتصادی مجلس در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت در خصوص استفاده از ظرفیت سازمان های بین المللی در زمینه رونق اقتصادی کشور گفت: با توجه به اینکه یکی از اولویت های کشور توسعه اقتصادی است بنابراین در این راستا باید از تمامی ظرفیت های داخلی و خارجی استفاده شود.

نماینده مردم تکاب، میاندوآب و شاهین‌دژ در مجلس شورای اسلامی ادامه داد:با وجود اینکه جمهوری اسلامی ایران از اعضای صندوق بین المللی پول محسوب می شود اما باید پذیرفت تاکنون نتوانسته ایم به اندازه کافی از ظرفیت های این صندوق استفاده کنیم.

این نماینده مردم در مجلس نهم افزود: جلوگیری از رقابت اعضای صندوق بین المللی در زمینه کاهش نرخ ارز یکی از اهداف تعریف شده صندوق بین المللی پول محسوب می شود اما در چند سال گذشته که ارزش پول ملی کشور به شدت کاهش یافت این صندوق از ارزش پول ملی ایران به اندازاه کافی حمایت نکرد.

بیگی ئیلانلو گفت: در دوران پساتحریم باید دیپلماسی اقتصادی کشور به نحویی تقویت شود که تاثیرات تقویت این نوع دیپلماسی در اقتصاد کشور ملموس شود.

ماموریت جدید وزارت خارجه تقویت دیپلماسی اقتصادی

وی افزود: وزارتخانه های صنعت، معدن و تجارت و اقتصاد باید با هماهنگی وزارت خارجه تلاش بیشتری در زمینه توسعه روابط اقتصادی در عرصه بین الملل داشته باشند.

بیگی ئیلانلو ادامه داد: کمک به رشد اقتصادی کشورها از دیگر اهداف صندوق بین المللی پول بوده و با توجه به اینکه در حال حاضر یکی از اهداف اقتصادی رسیدن به رشد اقتصادی مطلوب است بنابراین باید از امکانات صندوق استفاده شود.

نایب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس یادآور شد: باید با برنامه ریزی های دقیق زمینه استفاده از تسهیلات صندوق بین المللی پول در توسعه اقتصادی کشور فراهم شود /( خانه ملت )

 

نویسنده
خبرنگار آفتاب شمال
مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی فحش و افترا به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • موارد درگیری با کاربران در پاسخ به نظرات دیگر کاربران پذیرفته نمی‌شود.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *