اقتصادی 28 مهر 1394 - 9 سال پیش زمان تقریبی مطالعه: 1 دقیقه
کپی شد!
0

نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشد ۳۸۳ درصدي صادرات كالاهاي توليدي در منطقه آزاد انزلي

 

به گزارش پایگاه آفتاب شمال به نقل از روابط عمومي و امور بين الملل سازمان منطقه آزاد انزلي، ارزش سرمايه گذاري در اين منطقه طي شش ماه اول سال ۹۴ در مقايسه با مدت مشابه سال قبل رشد ۳۶ درصدي و صادرات كالاهاي توليدي در منطقه آزاد انزلي رشد ۳۸۳درصدي داشته است.

بنابر اين گزارش حجم سرمايه گذاري اظهار شده از سوي سرمايه گذاران علاقمند به حضور در اين منطقه در شش ماهه اول امسال به بيش از ۵ هزارو ۸۲۳ ميليارد ريال رسيد، اين در حالي است كه اين ميزان در مدت مشابه سال ۹۳ حدود ۴ هزارو ۲۷۵ ميليارد ريال بود كه بيانگر رشد ۳۶ درصدي است.

در اين گزارش آمده است شركتهاي دريافت كننده مجوز سرمايه گذاري در شش ماه اول سال جاري، ۲۴ شركت مي باشند، در حالي كه اين رقم در مقايسه با ۱۷ مجوز سرمايه گذاري صادره در مدت مشابه سال قبل، بيانگر رشد ۴۱ درصدي است.

همچنين اين گزارش مي افزايد تعداد مجوزهاي اقتصادي صادره از سوي سازمان منطقه آزاد انزلي در شش ماه اول سال ۹۴، ۶۰۱ فقره بوده كه در مقايسه با ۳۵۳ فقره شش ماهه نخست سال قبل رشد ۷۰ درصدي را نشان مي دهد.

مجوزهاي صنعتي صادره در منطقه نيز رشد ۴۷ درصدي، پروانه بهره برداري صنعتي با رشد ۸۳ درصدي و مجوز ورود (مواد اوليه و تجهيزات و ماشين آلات) با رشد ۱۱۴ درصدي از ديگر آمار روبه رشد منطقه در شش ماه اول سال ۹۴ محسوب مي‌شود.واحدهاي توليدي فعال و در حال راه اندازي منطقه آزاد انزلي هم با رشد ۳۹ درصدي از ۱۰۸ واحد سال ۹۳ به ۱۵۰ واحد در سال ۹۴ رسيده‌اند.

گفتني است صادرات كالاي حاصل از توليد منطقه به خارج از كشور با رشد ۳۸۳ درصدي نسبت به شش ماهه اول سال ۹۳ عدد ۷/۳۶ ميليون دلاري را نشان مي‌دهد. در همين بخش صادرات كالاي حاصل از توليد منطقه به داخل كشور نيز با رشد ۱۵ درصدي نسبت به شش ماهه اول سال ۹۳ توانسته به عدد هزار و ۳۰۰ ميليارد ريال برسد.

معافيت مالياتي ۲۰ ساله بر درآمد و دارايي از تاريخ بهره برداري هرگونه فعاليت اقتصادي،اجراي طرح هاي توسعه اي و زير ساختي،كاهش بروكراسي در ارائه مجوزهاي اقتصادي ، امكان فعاليت بانك ها و موسسات مالي بيمه اي در اين منطقه، علاوه بر مزاياي قانوني همچون امكان مالكيت و مشاركت سرمايه گذاران خارجي تا ميزان ۱۰۰ درصد در منطقه ، اقدامات سازمان در خصوص خلق مزايا و معافيت هاي جديد براي فعالان اقتصادي توليدي، فعال سازي پروژه هاي راكد عمراني، بورس كالاي منطقه و رونق فضاي تجاري با اجراي مصوبه كالاي همراه مسافر از جمله اقداماتي است كه زمينه سازبهبود فضاي كسب و كار در محدوده منطقه شده است.

نویسنده
خبرنگار آفتاب شمال
مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی فحش و افترا به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • موارد درگیری با کاربران در پاسخ به نظرات دیگر کاربران پذیرفته نمی‌شود.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *